keskiviikko 6. joulukuuta 2017

🇫🇮 (40)

Hyvää itsenäisyyspäivää Suomi 100 vuotta. Mä olen ylpeä ja kiitollinen siitä että saan asua näin turvallisessa ja kauniissa maassa.

Mä olen siinä mielessä onnekas, että olen aina saanut jonkinlaista apua enkä ole ollut vaarassa syrjäytyä yhteiskunnasta. Vaikka hoidon piirissä on heitelty vähän sinne ja tänne, mua ei ole koskaan jätetty ihan kokonaan yksin. Enkä joudu jättämään hoitoja kesken sen takia ettei mulla ole varaa maksaa esimerkiksi terapiaa, Kela antaa tukea. Kun jouduin leikkauksiin, ei perheeni tarvinnut miettiä että pystyvätkö he maksamaan hoitoni, sillä terveydenhoito on todella halpaa verrattuna moniin muihin maihin.

Suomessa on ilmainen oppivelvollisuus ja toisen asteen koulutus on materiaaleja lukuunottamatta ilmaista. Unohtamatta kouluruokaa.

Itse rakastan Suomen luontoa. Vaikka itse asun suuressa kaupungissa, metsät ja järvet ovat ihan käden ulottuvilla. Täällä on kaikki neljä kaunista vuodenaikaa.

On niin paljon mainitsemisen arvoisia asioita, mutta jos kirjottaisin ne kaikki tämä postaus jatkuisi loputtomiin.

Näin yksinkertaisesti, mä olen ylpeä suomalainen. Meillä on kaunis maa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Arvostan jokaista kommenttia.